Regimes of interaction in music video: The Wilderness Downtown’s interactive experience

Authors

  • Ana Silvia Lopes Davi Médola Universidade Estadual Paulista - UNESP
  • Carlos Henrique Sabino Caldas Universidade Estadual Paulista - UNESP

Keywords:

music video, enunciative strategies, interaction, sociosemiotics.

Abstract

This paper analyzes the videoclip within the context of media convergence, where the production resources available in different infoelectronic communication devices may actuate in the constitution process of their language, creating innovative experiences in the ways of fruition and in the realities of consumption. By being structured on the interactive relationships made possible by digital technologies of contemporary media, we intend to demonstrate how the enunciative strategies are major discourse-making mechanisms in the configuration of the new music video formats. In this perspective, we will analyze the interactive music video experience developed by director Chris Milk, “The Wilderness Downtown”, from the theoretical and methodological framework of sociosemiotics, especially the regimes of interaction.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Ana Silvia Lopes Davi Médola, Universidade Estadual Paulista - UNESP

Livre-docente em Comunicação Televisual pela  Universidade Estadual Paulista (UNESP). Docente do Departamento de Comunicação Social - Curso de Radialismo e dos  Programas de Pós-Graduação em Comunicação (doutorado e mestrado acadêmico) e do Programa de Pós-Graduação em TV Digital (mestrado profissional). Líder do Grupo de Estudos Audiovisuais - GEA e Diretora TV UNESP.  E-mail: asilvia@faac.com.br

Carlos Henrique Sabino Caldas, Universidade Estadual Paulista - UNESP

Publicitário, doutorando do curso de Comunicação Midiática da Universidade Estadual Paulista – UNESP, bolsista de Desenvolvimento Tecnológico Industrial do CNPq e membro do GEA (Grupo de Pesquisa em Estudos Audiovisuais da UNESP). E-mail: carlossabinocaldas@gmail.com

Published

2015-12-15

Issue

Section

Artigos | Articles