Alejandra Pizarnik and The Bloody Countess: an analysis of the symbolic in Santiago Caruso’s gothic illustrations

Authors

  • Emilio Soares Ribeiro Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, UERN

Keywords:

Santiago Caruso, Alejandra Pizarnik, gothic symbols, illustration.

Abstract

This paper focuses on the analysis of imagetic depictions made by the illustrator Santiago Caruso based on The Bloody Countess’ gothic symbols, written by Alejandra Pizarnik. It inquires how Caruso has depicted, using techniques that includes graf to, the symbols of death, blood, mirror and redness that interact to give the tale its gothic aspect, by considering important peculiarities of the language involved and how they relate to each other in the meaning construction of the artwork here studied.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Emilio Soares Ribeiro, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, UERN

Emilio Soares Ribeiro é formado em Letras, com habilitação em Português e Inglês, pela Universidade Estadual do Ceará (UECE), Mestre em Linguística Aplicada pela própria UECE e Doutorando em Estudos Linguísticos pela UNESP, campus de São José do Rio Preto, SP. Atualmente é Professor Assistente do Departamento de Letras Estrangeiras da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN), campus Central, em Mossoró. É membro do Grupo de Estudos de Tradução (GET) da UERN, pesquisador e autor de artigos científicos sobre a semiótica americana, em especial. Seu interesse de estudo inclui tradução, ensino de línguas, semiótica, a relação cinema-literatura e literatura de língua inglesa, principalmente a literatura gótica.

Published

2015-11-12

Issue

Section

Artigos | Articles