The animation of cinema

Authors

  • Alan Cholodenko Departamento de História da Arte e Estudos Cinematográficos da Universidade de Sydney

Keywords:

Émile Reynaud, Théâtre Optique, animation, cinema.

Abstract

This essay seeks to resurrect the name, work and achievements of the most significant pioneering lm animator at best marginalized, at worst effaced, by English language Film Studies and Animation Studies: Émile Reynaud. It won the 2010 McLaren-Lambart Award from the Society for Animation Studies for best essay. It continues the author’s work on the theorising of animation begun in 1991 when he edited The Illusion of Life: Essays on Animation, the world’s first anthology of scholarly essays theorising animation. 

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Alan Cholodenko, Departamento de História da Arte e Estudos Cinematográficos da Universidade de Sydney

Senior Lecturer em Estudos Fílmicos e de Animação, junto ao Departamento de História da Arte e Estudos Cinematográficos da Universidade de Sydney, onde é atualmente Honorary Associate, é pioneiro na articulação da teoria cinematográfica, teoria da animação e do pensamento francês “pós-estruturalista” e “pós-modernista”. Organizou The Evil Demon of Images, de Jean Baudrillard (Power Institute Publications, 1987); The Illusion of Life: Essays on Animation, o primeiro livro de ensaios acadêmicos teorizando animação do mundo (Power Publications in association with the Australian Film Commission, 1991); Mass Mediauras: Form, Technics, Media, de Samuel Weber (Power Publications and Stanford University Press, 1996); e The Illusion of Life 2: More Essays on Animation (Power Publications, 2007). 

Published

2017-03-30

Issue

Section

Artigos | Articles