<b>Bavcar: impressões fotográficas</b>
Abstract
O trabalho discorre sobre a obra do fotógrafo esloveno Evgen Bavcar, refletindo sobre o papel da dimensão plástica na leitura de suas imagens, sobretudo pela estratégia diversificada de incidências de luz e efeitos de contraste, como forma de aproximação entre o sujeito sensível e o objeto perceptivo. As fotos são abordadas como enunciados analisáveis, cujos efeitos são suscetíveis de estabelecer novos vínculos entre destinador e destinatários. Palavras-chave fotografia, imagem, formantes plásticos, iconização, efeito de sentido Abstract This paper discusses the work of the Slovene photographer Evgen Bavcar, by reflecting on the role of the aesthetic dimension in the understanding of his images, mostly by means of the diversified strategies of the incidence of light and contrast effects as a way of making an approach between the sensitive subject and the perceptive object. The pictures are considered as discourses that can be analysed and whose effects can establish new links between the addresser and the addressee. Key words photography, image, aesthetic dimension, iconicity, effect of senseMetrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2007-07-10
Issue
Section
Artigos | Articles
License
I cede the copyrights to publication of my article to Galaxia journal and will consult the journal’s scientific editor should I decide to republish it later in a book.