The meanings of The media worlds

Authors

  • Giovandro Marcus Ferreira Universidade Federal da Bahia (UFBA) - Brasil

Keywords:

discourse analysis, mediatic products and languages, mediatic studies

Abstract

Because books are like men, according to Ortega y Gasset, their circumstances must be taken into account. The review of the book The worlds of the media: readings about the production of mediatic meanings, compiled by Professor Antônio Fausto Neto, follows somewhat the tone of the introduction of the collection, articulating, or rather, shedding light on the various articles based on the mood or vein of the analysis of the discourse and of the mediatic languages. The 12 articles that make up the book are presented briefly, after which emphasis is placed on some aspects of the circumstances that are part of the production environment of the referred work.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Giovandro Marcus Ferreira, Universidade Federal da Bahia (UFBA) - Brasil

Professor e diretor da Faculdade de Comunicação da Universidade Federal da Bahia, na qual integra o corpo docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Cultura Contemporâneas e coordena o Centro de Estudos e Pesquisa em Análise do Discurso. Fez o doutorado e mestrado em Ciências da Informação Medias, no Institut Français de Presse et Communication (Université Paris 2 Panthéon-Assas) e graduou-se em Comunicação Social (Jornalismo) na Universidade Federal do Espírito Santo e em Filosofia na Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais. Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em Teorias da Comunicação, Teorias do Jornalismo e Análise do Discurso, atuando principalmente nos seguintes temas: história dos paradigmas da comunicação, história dos paradigmas do jornalismo e posicionamento discursivo.CV Lattes: http://lattes.cnpq.br/4143857573220326

Published

2007-06-01

Issue

Section

Reviews