The relationship between the didactic-Scientific and the journalistic discourses in Recreio magazine

Authors

  • Thaís Helena Furtado Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS
  • Sabrina Franzoni Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS

Keywords:

journalism for children, Recreio magazine, scientific-didactic discourse, interdiscourse.

Abstract

We start from the premise that interdiscourse builds Recreio’s magazine’s journalism for children. In a previous study we have identified six discursive genres present in Recreio: the promotional, the scientific, the didactic and the entertainment discourses, the one about the magazine itself, and the journalistic, considered as the primary discourse. By using notions from the French Discourse Analysis, we examine the scientific didactic discourse, particularly – in the union of these two notions – in its approximation withthe journalistic discourse, with an analysis of a text as an example.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Thaís Helena Furtado, Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS

Professora e Coordenadora do Curso de Jornalismo do Campus de Porto Alegre e Coordenadora da Agência Experimental de Comunicação (Agexcom), da Universidade do Vale do Rio dos Sinos – UNISINOS. Doutora em Comunicação e Informação (UFRGS). Membro do Núcleo de Pesquisa em Jornalismo (NUPJor).

Sabrina Franzoni, Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS

Professora do Curso de Jornalismo da Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Campus Porto Alegre e São Leopoldo). Coordenadora Pedagógica do Curso de Especialização em Jornalismo Esportivo – FABICO/UFRGS. Doutora em Comunicação e Informação (UFRGS). Membro do Núcleo de Pesquisa em Jornalismo (NUPJor).

 

Published

2015-05-12

Issue

Section

Artigos | Articles