The virtual backlands: posts on the soap opera “Tieta” in the Viva Channel of cial profiles in Facebook

Authors

  • Diego Santos Vieira de Jesus ESPM-Rio

Keywords:

Tieta, Viva Channel, facebook, soap opera.

Abstract

 The aim is to examine the posts on the soap opera “Tieta” in Viva Channel’s official profile in Facebook and the comments of its followers. The central argument points out that the mobilization of images and videos of an empowered female character like Tieta fuels debates in the social network about gender relations. The texts that follow the posted material stimulate the public to take a more active role through the Internet . The followers’ comments point out that the replay of “Tieta” is a memory device of televised ction that reveals areas of clash and negotiation regarding cultural changes. 

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Author Biography

Diego Santos Vieira de Jesus, ESPM-Rio

Doutor em Relações Internacionais pelo Instituto de Relações Internacionais da Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (IRI / PUC-Rio). Atualmente, é pesquisador e professor do Programa de Mestrado Profissional em Gestão da Economia Criativa (MPGEC) e professor dos cursos de Graduação em Administração de Empresas, em Comunicação Social - Jornalismo e em Comunicação Social - Publicidade da Escola Superior de Propaganda e Marketing do Rio de Janeiro (ESPM-Rio). É membro do Laboratório de Cidades Criativas (LCC) da mesma instituição. 

Published

2018-08-01

Issue

Section

Artigos | Articles