A double map of culture, consumption and capitalism

Authors

  • João Anzanello Carrascoza Escola Superior de Propaganda e Marketing

Keywords:

consumer society, culture, capitalism.

Abstract

This review points to the relevance of the book release entitled Culture of consumption: foundations and contemporary forms, the first book in Brazil to investigate culture as the main commodity of capitalism, as well as some of its contemporary developments (consumption of experience and responsible consumption), highlighting the breadth and originality of the author’s thought, previously recognized by the magnitude of her frst book The Brand Name - McDonald’s, fetishism and disposable cultural.

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Author Biography

João Anzanello Carrascoza, Escola Superior de Propaganda e Marketing

João Anzanello Carrascoza é mestre e doutor pela Escola de Comunicações e Artes da USP, onde atua como professor. Também é docente no Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPM São Paulo, com pós-doutorado na Universidade Federal do Rio de Janeiro. Investiga as narrativas do consumo e a literatura. Ficcionista, recebeu os prêmios literários Jabuti, Guimarães Rosa, Fundação Biblioteca Nacional e APCA, entre outros.

 

 

 

 

Published

2017-12-03

Issue

Section

Reviews