Remote language teaching

students´ and teacher´s perceptions

Authors

DOI:

https://doi.org/10.23925/2237-759X2023V53e60103

Keywords:

remote teaching, pandemic, students’ and professors’ perceptions, Letters Course

Abstract

In this article, we share results from a case study, whose aim was to identify, contrast and discuss the perceptions of students and professors of Letters courses from a public university in the State of Minas Gerais about the synchronous and asynchronous activities during remote teaching. Supported by theorists that deal with digital technologies in language teaching, blended learning and active methodologies, especially those dedicated to analyzing the developments of remote learning during the Covid-19 pandemic, the research study was conducted through the application of a questionnaire to the faculty and students of Letters Courses (Portuguese, English, Spanish, French and Libras).

Author Biographies

Ana Cecília Souza Matos, Universidade Federal de Uberlândia

Cursando, atualmente, Letras inglês na Universidade Federal de Uberlândia.

Fernanda Costa Ribas, Universidade Federal de Uberlândia

Graduação em Letras pela Universidade Estadual Paulista de São José do Rio Preto (2002) e doutorado em Estudos Linguísticos, área de Linguística Aplicada também pela Unesp (2008). Doutorado sanduíche (Capes) em Educação pela Universidade de Maryland (2007). Pós-doutorado pela Universidade de São Paulo (2018). Professora associada do Instituto de Letras e Linguística da Universidade Federal de Uberlândia, onde trabalha nas áreas de língua inglesa, metodologia de ensino e estágio supervisionado em nível de graduação. Professora do Programa de Pós-graduação em Estudos Linguísticos da Universidade Federal de Uberlândia. Tem atuado principalmente nos seguintes temas: motivação, ansiedade, crenças, autocrenças, tecnologias e letramentos, ensino de inglês nas escolas públicas e formação de professores de línguas. Líder do grupo de pesquisa Cognição, afetividade e letramento crítico, registrado no Cnpq.

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Published

2023-12-15

How to Cite

Matos, A. C. S., & Ribas, F. C. . (2023). Remote language teaching: students´ and teacher´s perceptions. Intercâmbio, 53, e60103. https://doi.org/10.23925/2237-759X2023V53e60103

Issue

Section

Artigos