A CONTRIBUIÇÃO DA LINGÜÍSTICA APLICADA NA FORMULAÇÃO DOS PARÂMETROS CURRICULARES NACIONAIS DE LÍNGUA ESTRANGEIRA: A QUESTÃO DOS TEMAS TRANSVERSAIS
Résumé
This paper focusses on the contribution of Applied Linguistics (AL) to the design of the Brazilian Foreign Language National Curriculum. It is argued that the central contribution relates to the AL concern with the design of language syllabuses on the basis of explicit theoretical principles. It shows how the so-called Transversal Themes of the Foreign Language Syllabus are clearly anchored on a sociointeractional theoretical view of the nature of language, which underlies the syllabus.Téléchargements
Comment citer
Lopes, L. P. da M. (2010). A CONTRIBUIÇÃO DA LINGÜÍSTICA APLICADA NA FORMULAÇÃO DOS PARÂMETROS CURRICULARES NACIONAIS DE LÍNGUA ESTRANGEIRA: A QUESTÃO DOS TEMAS TRANSVERSAIS. Intercâmbio, 8. Consulté à l’adresse https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/4020
Numéro
Rubrique
Mesas Redondas
Licence
(c) Tous droits réservés Luiz Paulo da Moita Lopes 1969
Ce travail est disponible sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International .