A CONTRIBUIÇÃO DA LINGÜÍSTICA APLICADA NA FORMULAÇÃO DOS PARÂMETROS CURRICULARES NACIONAIS DE LÍNGUA ESTRANGEIRA: A QUESTÃO DOS TEMAS TRANSVERSAIS
Abstract
This paper focusses on the contribution of Applied Linguistics (AL) to the design of the Brazilian Foreign Language National Curriculum. It is argued that the central contribution relates to the AL concern with the design of language syllabuses on the basis of explicit theoretical principles. It shows how the so-called Transversal Themes of the Foreign Language Syllabus are clearly anchored on a sociointeractional theoretical view of the nature of language, which underlies the syllabus.Downloads
Come citare
Lopes, L. P. da M. (2010). A CONTRIBUIÇÃO DA LINGÜÍSTICA APLICADA NA FORMULAÇÃO DOS PARÂMETROS CURRICULARES NACIONAIS DE LÍNGUA ESTRANGEIRA: A QUESTÃO DOS TEMAS TRANSVERSAIS. Intercâmbio, 8. Recuperato da https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/4020
Fascicolo
Sezione
Mesas Redondas
Licenza
Copyright (c) 1969 Luiz Paulo da Moita Lopes
TQuesto lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 Internazionale.