A prática educativa baseada em evidências: contribuições na formação de docentes interdisciplinares
Keywords:
educational practice, educational evidence-base, interdisciplinary practice, research, teacher trainingAbstract
The article proposes a reflection on the scientific movement of analysis of educational evidence-based practices that began in the health field. Based on a group of authors, the paper argues on the fundamentals of this practice, shedding light on decision making, educational policies and practices in an educational institution. The term "evidence-based" implies search, application and critical evaluation of the available evidences on research, implementation of evidences in practice and evaluation of the information available. Sharing with colleagues implies an institutional proposal involving the academic collective into the possibility of an interdisciplinary practice.Downloads
Issue
Section
Artigos Originais
License
Os autores concedem à revista todos os direitos autorais referentes aos trabalhos publicados. Os conceitos emitidos em artigos assinados são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.A Revista Interdisciplinaridade e os textos aqui publicados estão licenciados com uma Licença Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International. Baseado no trabalho disponível em http://revistas.pucsp.br/interdisciplinaridade. Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em http://revistas.pucsp.br/interdisciplinaridade.