Teaching and learning in care geriatric-gerontology: an educational possibility

Authors

  • Maria Helena Gehlen Doutoranda do Curso de Ciências da Saúde-Interdisciplinar. Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.
  • Claus Dieter Stobaus Professor-Doutor. Orientador do Programa de Estudos de Ciências da Saúde-Interdisciplinar. Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2019v22i2p417-440

Keywords:

Education, Old man, Health.

Abstract

This study aims to describe teaching and learning in geriatric-gerontological care in the promotion of health education for the elderly. Qualitative, exploratory-descriptive research delineated with semi-structured interview, systematic observation and content analysis. The interactions and associations of health education are processes of teaching and learning that allow the visibility of the educational dimension in the multidimensional perspective of the health of the elderly.


Author Biographies

Maria Helena Gehlen, Doutoranda do Curso de Ciências da Saúde-Interdisciplinar. Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

Doutoranda do Curso de Ciências da Saúde-Interdisciplinar. Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

ORCID iD: https://orcid.org/0000-0003-3232-255X.

 

Claus Dieter Stobaus, Professor-Doutor. Orientador do Programa de Estudos de Ciências da Saúde-Interdisciplinar. Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

Professor-Doutor. Orientador do Programa de Estudos de Ciências da Saúde-Interdisciplinar. Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. ORCID iD: https://orcid.org/0000-0002-5426-7742.

Published

2019-06-30

How to Cite

Gehlen, M. H., & Stobaus, C. D. (2019). Teaching and learning in care geriatric-gerontology: an educational possibility. Revista Kairós-Gerontologia, 22(2), 417–440. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2019v22i2p417-440

Issue

Section

Papers