An intersectional Reading on the sociological profile of elderly people that attend isolated on site graduation disciplines at a federal university

Authors

  • Eduardo Ramirez Meza Universidade Federal de Mato Grosso do Sul https://orcid.org/0000-0002-7122-2415
  • Marcelo Victor da Rosa Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2021v24i4p9-29

Keywords:

Generation, Education, Intersectionality

Abstract

The intersectional reading that was made on the sociological profile of 69 elderly people, participants of isolated graduation disciplines at Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, shows that, on these subjects constitution, the generation category intersects, specificaly, with social markers of gender diferences, etnics/race and social class. The first data articulated with each other reveal the importance of problematizing the micro context (elderly person) and macro (regulatory practices that involve old age).

Author Biographies

Eduardo Ramirez Meza, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Graduado em Ciências Sociais, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, UFMS. Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Estudos Culturais da UFMS. Coordena o Programa Universidade Aberta à Pessoa Idosa/UFMS e chefia a Divisão de Planejamento da Extensão/UFMS.

 

 

Marcelo Victor da Rosa, Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Doutor em Educação (UFMS). Professor nos Programas de Pós-Graduação em Estudos Culturais (PPGCult) e Educação (PPGEdu) da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Líder do Núcleo de Estudos Néstor Perlongher.

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Published

2022-07-18

How to Cite

Meza, E. R. ., & Rosa, M. V. da . (2022). An intersectional Reading on the sociological profile of elderly people that attend isolated on site graduation disciplines at a federal university. Revista Kairós-Gerontologia, 24(4). https://doi.org/10.23925/2176-901X.2021v24i4p9-29

Issue

Section

Papers