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Social Repositioning or Marketing Strategy?

Performatic Construction of Glamour Magazine on Instagram, When Race and Gender Fall on the Networks

Authors

  • Amanda dos Santos Moura Universidade Federal Fluminense

DOI:

https://doi.org/10.23925/2318-5023.2021.n7.e66621

Keywords:

Performance;, Race, Glamour Magazine, “Solidarity capital”, “Expressive coherence”

Abstract

In this article, we reflect on how public and market demands reflect and often transform the discourses published on the Instagram account of the Brazilian women's magazine Glamour. To do this, we think about how these discourses are presented, and whether they reinforce or refute others that already exist in a structurally racist society (ALMEIDA, 2018), such as the Brazilian one. We will specifically consider the posts from this publication on Black Consciousness Day, November 20, in the year 2021. And we analyze the media's actions in relation to issues related to race, racism and gender, considering, mainly, the concepts of performance (AMARAL; SOARES; and POLIVANOV, 2018); “solidarity capital” (CAMPANELLA, 2014); and “expressive coherence” (SÁ and POLIVANOV, 2012).

Author Biography

Amanda dos Santos Moura, Universidade Federal Fluminense

Doutoranda pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal Fluminense (PPGCOM-UFF). Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Relações Étnico-raciais (PPRER) pelo Centro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca (Cefet - RJ). Graduada em Comunicação Social (Jornalismo) pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (Uerj). Membro do grupo de pesquisa: Laboratório de Identidades Digitais e Diversidade (LIDD/UFRJ).

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Fonte: https://www.instagram.com/p/CWgVsOJF8ML/. Post sobre o dia da Consciência Negra, no qual destaca matéria que pontua lugares turísticos que celebram a cultura negra

Published

2023-06-20

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