Lourenço Filho: a pioneer of the relation between psychology and education in Brazil.

Authors

  • Ana Paola Sganderla
  • Diana Carvalho de Carvalho Universidade Federal de Santa Catarina, Departamento de Metodologia do Ensino, e do Programa de Pós-Graduação em Educação

Keywords:

Lourenço Filho, Brazilian education field, Psychology

Abstract

The present article has for objective to map Lourenço Filho’s performance as a pioneering intellectual in the introduction and spread of the psychological knowledge in the Brazilian education field. For so much, it discusses aspects of her professional formation, of her performance in the teachers’ formation and as experimental psychologist, as well as her contribution in the constitution of a psychology informs in national and international extent.

Author Biographies

Ana Paola Sganderla

Psicóloga, Mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina

Diana Carvalho de Carvalho, Universidade Federal de Santa Catarina, Departamento de Metodologia do Ensino, e do Programa de Pós-Graduação em Educação

Doutora em Educação: História, Política, Sociedade pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, professora associada da Universidade Federal de Santa Catarina, Departamento de Metodologia do Ensino, e do Programa de Pós-Graduação em Educação, linhas de pesquisa Educação e Infância e Ensino e Formação de Educadores

Published

2019-05-30

Issue

Section

Artigos