TEORIAS PARA DESENVOLVIMENTO DA CRIATIVIDADE INDIVIDUAL E ORGANIZACIONAL
DOI:
https://doi.org/10.20946/rad.v13i1.3846Abstract
Esse artigo, cujo objetivo é identificar as principais abordagens teorias sobre o tema criatividade, competência a ser explorada pela área de administração de empresas, reconhece sua importância para o desenvolvimento econômico, individual, organizacional e social com base na valorização da inovação como estratégia nas organizações. Sua complexidade e interdisciplinaridade geraram a necessidade do diálogo entre diferentes áreas do conhecimento com: psicologia, educação, sociologia, filosofia e administração de empresas. Um estudo exploratório foi realizado focando o conhecimento acumulado sobre o fenômeno da criatividade, análise das principais tendências e aspectos organizacionais e sua relação com inovação. Palavras chaves: Criatividade, Organizações, Inovação, Administração.Metrics
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).