Attentional Factors in Easter Eggs Choice by Children
DOI:
https://doi.org/10.23925/2178-0080.2019v21i3.38866Abstract
O mercado voltado para crianças continua crescendo ao longo dos anos. No entanto, algumas permanecem pouco exploradas. Ovos de Páscoa é um exemplo. A estratégia de marketing é oferecer diferentes tipos de brinquedos ou ter um personagem popular na embalagem. Este artigo tem como objetivo compreender quais fatores em um ovo de Páscoa atraem mais atenção: brinquedos, personagens ou sabor. Um eyetracker foi usado para identificar a atenção e a fixação do olhar durante a exploração das imagens. Quarenta crianças, com idade entre sete e dez anos, participaram do experimento. Os resultados mostraram que os ovos de chocolate clássicos foram preferidos tanto pela escolha quanto pelo tempo médio de fixação, sugerindo que o sabor é um critério de escolha prevalente.Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).