Education of Young People and Adults

policies, curriculum, and teaching practices in a public school in the city of São Paulo

Authors

  • Nadia Dumara Ruiz Silveira Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
  • Tânia Regina da Silva Secretaria Municipal de Educação da Cidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.23925/1809-3876.2024v22e69400

Keywords:

young and adult education, curriculum, teaching practice, teacher training

Abstract

This article presents the results of a qualitative study aimed at analyzing the implementation of the Curriculum for Youth and Adult Education (EJA) and its connections with teaching practices and teacher training for educators working in the Elementary Education level of a public school in the municipality of São Paulo. The central research problem relates to issues concerning public education policies, the profile of students, teacher training, and the curriculum of the São Paulo Municipal Department of Education. The methodological procedures included document analysis and interviews with school administrators currently in office at the research site. The findings emphasize the importance of interdisciplinary teacher training, grounded in the concept of reflective teaching, while considering the cultural and identity-related issues present in the daily lives of EJA students.

 

Author Biographies

Nadia Dumara Ruiz Silveira, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)

Doutora em Ciências Sociais (USP). Professora titular da Faculdade de Educação (PUC-SP). Docente e pesquisadora do Programa de Pós-Graduação em Educação: Currículo (PUC-SP).

Tânia Regina da Silva, Secretaria Municipal de Educação da Cidade de São Paulo

Mestre em Educação e Currículo pela PUC-SP. Coordenadora Pedagógica e Professora de Ensino Fundamental - Secretaria Municipal de Educação da Cidade de São Paulo.

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Published

2024-12-23

Issue

Section

Artigos