PROBLEM-BASED LEARNING IN DIGITAL PLATFORMS FOR THE DEVELOPMENT OF A MULTILITERACIES PROJECT IN PORTUGUESE

Authors

Keywords:

Active Methodology, Problem-Based Learning, Multiliteracies, Digital Platforms. Digital Information and Communication Technology (TDIC).

Abstract

This research consists in work with problem based learning methodology and digital platforms Google Classroom and Toondoo for the development of a multiliteracies project in Portuguese Language, in the ninth-grade classroom, with sixteen students, from The Elementary Public State School (SP). The theoretical assumptions from this research are based  on problem based learning, concept of multiliteracies, and the use of digital platforms in the education. The results demonstrated the PBL contribution to multiliteracies development through the reading and the discursive production, in digital environment.

Author Biography

Priscilla Alves LIMA, Universidade de Taubaté

Mestre em Linguística Aplicada (2019);Pós- graduada em Letras - Língua Portuguesa, Gramática e Uso pela Universidade de Taubaté ( 2008), cursou o primeiro semestre da Pós-Graduação em Práticas Reflexivas do Ensino Aprendizagem em Língua Inglesa na Escola Pública pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2014). Graduada em em Letras - Língua Portuguesa, Língua Inglesa e Respectivas Literaturas pela Universidade de Taubaté (2005).Cursa o terceiro ano de Pedagogia pela Universidade Paulista (UNIP). Realizou curso de extensão em Práticas pedagógicas inovadoras no Ensino Superior com Tecnologias Educacionais: Estratégia de Desenvolvimento de Projetos, PBL e outras Metodologias Ativas pela Universidade Estadual Paulista " Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) e atualmente, desenvolve pesquisa na área de Metodologias Ativas de Ensino e Multiletramentos. Atua há 15 anos lecionando Língua Portuguesa e Inglesa em escolas privadas e públicas. Há cinco anos é professora efetiva da Secretaria da Educação do Estado de SP.

Published

2021-05-28

How to Cite

LIMA, P. A. (2021). PROBLEM-BASED LEARNING IN DIGITAL PLATFORMS FOR THE DEVELOPMENT OF A MULTILITERACIES PROJECT IN PORTUGUESE. Intercâmbio, 48. Retrieved from https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/42811

Issue

Section

Artigos