REWRITING: LANGUAGE OPERATIONS IN BASIC EDUCATION

Authors

  • Janielly dos Anjos Oliveira DORNELAS Instituto Federal do Espírito Santo
  • Antônio Carlos GOMES Instituto Federal do Espírito Santo

Keywords:

correction, rewriting, language operations

Abstract

This study refers to mediation in text correction and rewriting practices. The hypothesis that guides the article is that these actions linked to the development of language operations - paraphrasing and epilingualism - can contribute to learning. The main objective is to investigate strategies in which intervention in texts, revision and rewriting favor the reformulation exercise of saying so that the student can operate the language with dynamism and creativity.

Author Biographies

Janielly dos Anjos Oliveira DORNELAS, Instituto Federal do Espírito Santo

Atualmente é efetivo - Secretaria de Estado da Educação - Espírito Santo. Tem experiência na área de Letras Port./Inglês, com ênfase em Letras Português. Leciona na rede pública de educação desde 2003, ministrando aulas de Inglês e Língua Portuguesa para Ensino Fundamental e Ensino Médio.

Antônio Carlos GOMES, Instituto Federal do Espírito Santo

Possui graduação em Letras pela Universidade Federal do Espírito Santo (1986). Mestre (2002) e doutor (2007) em Linguística e Língua Portuguesa pela Universidade Estadual Paulista - UNESP. É professor do IFES - Instituto Federal do Espírito Santo, lecionando no Ensino Médio, na Graduação e Pós-graduação. É docente permanente do Mestrado Profissional em Humanidades e do Mestrado Profissional em Letras - Profletras, além de responder pelo curso de Letras a Distância e coordenar o PROFLETRAS.

Published

2019-12-17

How to Cite

DORNELAS, J. dos A. O., & GOMES, A. C. (2019). REWRITING: LANGUAGE OPERATIONS IN BASIC EDUCATION. Intercâmbio, 42. Retrieved from https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/42812

Issue

Section

Artigos