Education's graduate programs in Brasil: 40 years of the Graduate Program in Education: educational psychology

Authors

  • Laurinda R. de Almeida Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação
  • Melania Moroz Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação
  • Daniela Leal Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação

Keywords:

Graduate studies, Education, Educational Psychology

Abstract

For the occasion of celebrating the anniversary of 40 years of the Program of Post-Graduate Studies in Education: Psychology of Education from PUC-SP, it was held a cycle of celebration activities, amongst which conferences and debates were held, whose closure happened at the VI Show of Research and Production of Pshychology of Education. Because of this cerimony, there was the presentation and audiovisual work that recalled aspects of the path that marked the existence of PED. The presented information were obtained in texts previously published (Moroz et all, 1999; Moroz, 1999)2, with complements of statements of some of the first Professors of the Program (Abigail Alvarenga Mahoney, Sergio Vasconcelos de Luna and Maria Regina Maluf), and the exhibition made by Sergio Vasconcelos de Luna about PED's scientific production during the celebration of the anniversary. As we consider that we have a record - if not a full record - of part of the history of PED, we have decided to share some screens of such presentation with the reader.

Author Biographies

Laurinda R. de Almeida, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação

Profª Drª do Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação

Melania Moroz, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação

Profª Drª do Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação

Daniela Leal, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação

Mestre e doutoranda do Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação

Published

2019-10-24

Issue

Section

Artigos