FACTORS AFFECTING INTENTION TO CONTINUE USING E-LEARNING: A STUDY WITH FEDERAL UNIVERSITY TEACHERS

Authors

  • Maria Luiza Azevedo de Carvalho PUC-Rio
  • Angilberto Sabino de Freitas Unigranrio - U. do Grande Rio
  • Anatalia Saraiva Martins Ramos Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Thiago Cavalcante Nascimento Universidade Federal do Paraná
  • Jorge Brantes Ferreira PUC-Rio

DOI:

https://doi.org/10.20946/rad.v15i1.12151

Keywords:

Technology Acceptance Model, Technology Adoption, E-learning

Abstract

The study aims to identify the factors that influence teachers’ intention of continuing to use e-learning in a federal university in Brazil. Through an extension of the TAM model, where was time and self-efficacy were included as external variables, it was found that the intention to continue using e-learning is influenced by the perception that the evaluated technology can contribute to improve teachers’ performance. It was also found that the intention to continue to use e-learning methodologies may not occur according to some of the constructs used in the TAM model.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Maria Luiza Azevedo de Carvalho, PUC-Rio

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Administração da PUC-Rio

Angilberto Sabino de Freitas, Unigranrio - U. do Grande Rio

Engenheiro de produção graduado pela Universidade Federal Fluminense, mestrado e doutorado pela PUC do Rio de Janeiro. É professor adjunto do Programa de Pós-Graduação em Administração da Unigranrio no Rio de Janeiro

Anatalia Saraiva Martins Ramos, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

ós Doutorado em andamento: Université Pierre-Mendès-France - Grenoble II. Professora Dra. da Universidade Federal do Rio Grande do Norte - Programa de Pós Graduação em Administração

Thiago Cavalcante Nascimento, Universidade Federal do Paraná

Doutorando em Administração -Universidade Federal do Paraná

Jorge Brantes Ferreira, PUC-Rio

Doutor pelo COPPEAD e professor do Departamento de Pós-Graduação em Administração da PUC-Rio

Published

2014-08-15

How to Cite

Carvalho, M. L. A. de, Freitas, A. S. de, Ramos, A. S. M., Nascimento, T. C., & Ferreira, J. B. (2014). FACTORS AFFECTING INTENTION TO CONTINUE USING E-LEARNING: A STUDY WITH FEDERAL UNIVERSITY TEACHERS. Management in Dialogue Review, 15(1). https://doi.org/10.20946/rad.v15i1.12151