EXPECTATIVAS DE APRENDIZAGEM NO AMBIENTE DE TRABALHO DO SETOR DE SERVIÇOS
DOI:
https://doi.org/10.20946/rad.v11i2.2730Abstract
No setor de serviços verifica-se dependência exclusiva das competências humanas, sendo importante compreender as expectativas dos indivíduos no trabalho. As organizações devem valorizar pessoas e entender suas motivações, e é neste contexto que se objetivou compreender as expectativas em relação à aprendizagem. Buscaram-se descrever as expectativas dos indivíduos conforme suas características demográficas e mapear estatisticamente as expectativas de aprendizagem considerando idade, tempo na empresa, escolaridade e setor de atuação. Verificou-se que jovens e novos na empresa são aqueles que priorizam aprendizado. Adicionalmente, pessoas mais velhas e tempo na empresa, mesmo tendo considerável expectativa sobre aprendizagem, preferem identidade com a organização.Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).