UMA LEITURA DO PROCESSO DE ESCRITURA EM SALA DE AULA: CONSIDERAÇÕES EM TORNO DO REAL, SIMBÓLICO E IMAGINÁRIO
Palabras clave:
processos de escritura, rasura, homonímiaResumen
This work intends to articulate the singularities involved in the process of writing in the school and triad Real, Symbolic and Imaginary proposed by Lacan (1985). We´ll analyze episodes where students produce their writing through 2 opposing forces: the Imaginary one, aiming a Unity, and the Real one affecting this writing from an unexpected.Descargas
Cómo citar
Felipeto, C. (2010). UMA LEITURA DO PROCESSO DE ESCRITURA EM SALA DE AULA: CONSIDERAÇÕES EM TORNO DO REAL, SIMBÓLICO E IMAGINÁRIO. Intercâmbio, 15. Recuperado a partir de https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/3649
Número
Sección
Artigos
Licencia
Derechos de autor 1969 Cristina Felipeto
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.