UMA LEITURA DO PROCESSO DE ESCRITURA EM SALA DE AULA: CONSIDERAÇÕES EM TORNO DO REAL, SIMBÓLICO E IMAGINÁRIO
Mots-clés :
processos de escritura, rasura, homonímiaRésumé
This work intends to articulate the singularities involved in the process of writing in the school and triad Real, Symbolic and Imaginary proposed by Lacan (1985). We´ll analyze episodes where students produce their writing through 2 opposing forces: the Imaginary one, aiming a Unity, and the Real one affecting this writing from an unexpected.Téléchargements
Comment citer
Felipeto, C. (2010). UMA LEITURA DO PROCESSO DE ESCRITURA EM SALA DE AULA: CONSIDERAÇÕES EM TORNO DO REAL, SIMBÓLICO E IMAGINÁRIO. Intercâmbio, 15. Consulté à l’adresse https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/3649
Numéro
Rubrique
Artigos
Licence
(c) Tous droits réservés Cristina Felipeto 1969
Ce travail est disponible sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International .