UMA LEITURA DO PROCESSO DE ESCRITURA EM SALA DE AULA: CONSIDERAÇÕES EM TORNO DO REAL, SIMBÓLICO E IMAGINÁRIO
Parole chiave:
processos de escritura, rasura, homonímiaAbstract
This work intends to articulate the singularities involved in the process of writing in the school and triad Real, Symbolic and Imaginary proposed by Lacan (1985). We´ll analyze episodes where students produce their writing through 2 opposing forces: the Imaginary one, aiming a Unity, and the Real one affecting this writing from an unexpected.Downloads
Come citare
Felipeto, C. (2010). UMA LEITURA DO PROCESSO DE ESCRITURA EM SALA DE AULA: CONSIDERAÇÕES EM TORNO DO REAL, SIMBÓLICO E IMAGINÁRIO. Intercâmbio, 15. Recuperato da https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/3649
Fascicolo
Sezione
Artigos
Licenza
Copyright (c) 1969 Cristina Felipeto
TQuesto lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 Internazionale.