ENSINO DE LÍNGUAS ESTRANGEIRAS PARA FORMAÇÃO PROFISSIONAL: CONTRIBUIÇÕES DA ABORDAGEM ERGOLÓGICA E DO DIALOGISMO
Mots-clés :
language and work, dialogism, ergologic approachRésumé
This work depicts some theoretical and methodological contributions from Ergology (Schwartz, 1997) and dialogic approach to language (Bakhtin, 2003) to foreign language teaching aiming vocational education. Then, it proposes that an analysis of live work and speeches in work situation can help the teacher build the syllabus.Téléchargements
Comment citer
Freitas, L. M. A. de. (2010). ENSINO DE LÍNGUAS ESTRANGEIRAS PARA FORMAÇÃO PROFISSIONAL: CONTRIBUIÇÕES DA ABORDAGEM ERGOLÓGICA E DO DIALOGISMO. Intercâmbio, 15. Consulté à l’adresse https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/3677
Numéro
Rubrique
Artigos
Licence
(c) Tous droits réservés Luciana Maria Almeida de Freitas 1969
Ce travail est disponible sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International .