Relationships between psychology and education

challenges and possibilities

Authors

  • Mitsuko Aparecida Makino Antunes Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
  • Laurinda Ramalho de Almeida Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
  • Moira Malzoni Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
  • Ruzia Chaouchar dos Santos Universidade Nove de Julho

DOI:

https://doi.org/10.23925/2175-3520.2023i56p1-9

References

Silva, M. da. (2000) Desenvolvimento profissional na escola: a experiência do Vocacional, in: Psicologia da Educação. São Paulo, 10/11, 1º. e 2º. sem. de 2000, pp. 101-114.

da Silva, M. (1999). Revisitando o ginásio vocacional: um” locus” de formação continuada (Tese de Doutorado, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo.).

da Silva, M. (2002)A formação do professor centrada na escola – uma introdução. São Paulo, EDUC, série Trilhas.

Published

2024-10-15

How to Cite

Antunes, M. A. M., Almeida, L. R. de, Malzoni, M., & Santos, R. C. dos. (2024). Relationships between psychology and education: challenges and possibilities. Psicologia Da Educação, (56), 1–9. https://doi.org/10.23925/2175-3520.2023i56p1-9

Issue

Section

Editorial