Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Announcements
PEPG Em Educação: Psicologia da Educação
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 38 (2014)
No. 38 (2014)
Published:
2015-04-20
Editorial
Editorial
4
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Learning strategies used by distance education students: educational implications
Paula Mariza Zedu Alliprandini, Andreza Schiavoni, Diene Eire de Méllo, Juliane Tiemi Sekitani
5-16
PDF (Português (Brasil))
Computerized program for teacher training in social skills: contributions for inclusive education
Silvia Aparecida Fornazari, Nádia Kienen, Edmárcia Manfredin Vila, Franciane de Oliveira Nantes, Mariana Rodrigues Proença
17-34
PDF (Português (Brasil))
The teaching presence of online teacher-tutor like student’s autonomy support
Geane de Jesus Silva, Diva Albuquerque Maciel
35-48
PDF (Português (Brasil))
Use of digital technologies in education: following a phenomenon in construction
Priscila Malaquias Alves Lopes, Maria de Fátima Aranha de Queiroz e Melo
49-61
PDF (Português (Brasil))
Significance and feelings of students when they make mistakes in Math
Luciane Guimarães Batistella Bianchini, Mario Sergio Vasconcelos
63-71
PDF (Português (Brasil))
Associations between moral emotions and creativity in college students
Daniel Bartholomeu, José Maria Montiel, Juliana Francisca Cecato, Marco A. Virgilio, Cintia Heloísa Bueno, Felipe Fernandes de Lima
73-85
PDF (Português (Brasil))
Being available to the other: building new forms of authority between adults and children
Maria Carmen Euler Torres, Lucia Rabello de Castro
87-99
PDF (Português (Brasil))
Characteristics of Production about Teachers of Gifted Students
Natália do Valle-Ribeiro, Altemir José Gonçalves Barbosa
101-112
PDF (Português (Brasil))
Social skills deficits and social anxiety: psychological evaluation of students
Anderson Siqueira Pereira, Marcia Fortes Wagner, Margareth da Silva Oliveira
113-122
PDF (Português (Brasil))
The psychologist in education: analysis of Brazilian scientific publications
Marilene Proença Rebello de Souza, Christiane Jacqueline Magaly Ramos, Cárita Portilho de Lima, Deborah Rosaria Barbosa, Vânia Aparecida Calado, Kátia Yamamoto
123-138
PDF (Português (Brasil))
Compartilhando
Resumos da VIII Mostra de Psicologia da Educação “45 anos do PED: contribuições e perspectivas para questões educacionais”
Psicologia da Educação
139-158
PDF (Português (Brasil))
Qualis
Qualis:
A2
Área do conhecimento:
Educação
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Français (France)
Keywords