ENSSLIN, A.; BALTEIRO, I. (EDS.). Approaches to Videogame Discourse: Lexis, Interaction, Textuality. New York: Bloomsbury, 2019. 320 p.
DOI:
https://doi.org/10.1590/2176-4573p56675Keywords:
ReviewAbstract
Book review
Downloads
Metrics
References
BIANCHINI, L. G. B.; OLIVEIRA, F. N.; VASCONCELOS, M. S. Procedimentos no jogo virtual colheita feliz: entre a virtude e a regra. Educação Temática Digital, v. 14, n. 1, p.1-21, 2012.
BLOMMAERT, J. The Sociolinguistics of Globalization. New York: Cambridge University Press, 2010.
GEE, J. P. What Video Games Have to Teach us about Learning and Literacy. New York: Palgrave Macmillan, 2003.
HAUGH, M. Im/Politeness, Social Practice and the Participation Order. Journal of Pragmatics, v. 58, p.52–72, 2013.
HERRING, S. C. S. Computer-Mediated Communication: Linguistic, Social, and Cross-Cultural Perspectives. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 1996. v. 12.
JENKINS, H. Cultura da convergência. Tradução: Susana Alexandria. São Paulo: Aleph, 2009.
LEÃO, L. Vídeo games de RPG e a aquisição lexical multimodal de inglês como língua estrangeira. 2014. 135f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Linguagem, subárea Estudos Aplicados de Linguagem) - Universidade Federal Fluminense, Niterói, 2014.
LIMA, L. H. M. X. DE. Virando o jogo: uma análise de videogames através de um olhar discursivo crítico. 2008. 165 f. (Mestrado em Linguagem eTecnologias do programa deLinguística Aplicada). Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2008.
RAMOS, C. O. Lendo Fable 2: os videogames como espaço possível de negociações e produção de efeitos de sentido. 2013. 133 f. Dissertação (Mestrado em Ciências da Lin-guagem) - Universidade do Sul de Santa Catarina, UNISUL, Tubarão, 2013.
REGO, I. DE M. S. Mobile Language Learning: How Gamification Improves the Experience. In: Handbook of Mobile Teaching and Learning. Berlin: Springer-Verlag, 2015.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors grant the journal all copyrights relating to the work published. The concepts expressed in signed articles are absolute and exclusive responsibility of their authors.