A Ciência e os cientistas: uma sequência didática

Authors

  • Maycon Raul Hidalgo Universidade Estadual de Maringá - UEM

DOI:

https://doi.org/10.23925/2178-2911.2022v22p43-69

Abstract

This paper sought to report a didactic sequency of history and philosophy of Science developed in two classes of elementar school. Considering the indications of viability and potenciality of history of Science utilization in teaching and learnig of Science process as part of knowlodge resignification. The didactic sequency was based at three pedagogical moments – initial problematization, organization of knowlodge and aplication of knowlodge – like integrative base of teaching and learning process; the development of didactic sequency promoted thougts that converge to researches at Science teaching area. Even the development of didactic sequency has been satisfatory some modifications may be necessary in a future aplication, as an increase of time used in some activites, a biggest atention at minory insertion on debate with students and the viabilizaty of partnership with another teachers of different knowlodge areas.

Author Biography

Maycon Raul Hidalgo, Universidade Estadual de Maringá - UEM

Graduado  em  Ciências  Biologicas  pela  Universidade  Paranaense  (2010),  Especialista  em  Docência  no  Ensino  Superior  pelo  Instituto  Paranaense  de  Ensino,  Mestrando  noprograma  de  Pós  Graduação  em  Educação  para  Ciências  e  o  ensino  de  Matemática  na  UEM.  Integrante  do  Grupo  de  Estudos  em  Ensino  de  Ciências  da  UEM  (GrupoSeminare)  ,  atualmente  trabalha  com  pesquisa  em  campo  na  área  de  História  e  Filosofia  da  Ciência,  Ensino  de  Evolução,  formação  inicial  e  continuada  de  professores,educação ambiental formal e informal.

Published

2022-12-31

Issue

Section

História da Ciência e Ensino: Propostas e Aplicações para sala de aula