Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Announcements
Normas (CHICAGO)
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 31 (2025): História da Ciência e Ensino: construindo interfaces
Vol. 31 (2025): História da Ciência e Ensino: construindo interfaces
Published:
2025-07-04
Editorial
Editorial
Deividi Marcio Marques & Fabiana Dias Klautau Maria Helena Roxo Beltran
pdf (Português (Brasil))
Tópicos de História da Ciência
An excerpt from the book The Fundamental Ideas of Mathematics regarding the theme of order and continuity: a comparative analysis of Chapter IX and its manuscripts
Rodrigo Rafael Gomes
2-23
pdf (Português (Brasil))
Women in the History of Science: Initial Reflections on Their Contributions to Luso-Brazilian Zoology
Thamires Luana Cordeiro, Isabel Maria Coelho de Oliveira Malaquias, Lenira Maria Nunes Sepel
24-42
pdf (Português (Brasil))
Stanislao Cannizzaro and the Sunto di un corso di filosofia chimica
Ourides Santin Filho
43-68
pdf (Português (Brasil))
História da Ciência e Ensino: Propostas e Aplicações para sala de aula
Hooke's Law as We Don't Usually See It in School: A Historically Contextualized Approach
Juliana Mesquita Hidalgo, Paulo Henrique Oliveira
69-94
pdf (Português (Brasil))
História da Ciência e Ensino
Continental Philosophy of Science and History of Science Hermeneutic Articulations to the History of Chemistry for Chemistry Education
Maria Elise Sonnenhohl, Robson Simplicio de Sousa
95-124
pdf (Português (Brasil))
Between Concepts and Texts: Exploring Intermolecular Interactions in Historical Chemistry Literature
Michael Costa da Rosa, Fernanda Karolaine Dutra da Silva, Vitória Schiavon da Silva, Bruno dos Santos Pastoriza, Alessandro Cury Soares
125-142
pdf (Português (Brasil))
Qualis
Qualis:
A4
Área do conhecimento:
Ensino
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords