HUMANISM, EDUCATION AND TECHNOLOGY
DOI:
https://doi.org/10.23925/1809-3876.2020v18i2p489-500Keywords:
Education, Communication Technologies, Humanism.Abstract
The essay analyzes the building of a new humanism, which ensures the values and importance of human life, in the revolution brought about by the new media. Supported by bibliographic research, the text analyzes the historical meaning of humanism and its versions, over time, to recognize the current challenges that are imposed on researchers, with the advent of new technologies, in guaranteeing the fundamental relevance of values of human lifeReferences
BÉJAR, Ramón Casilda. Capitalismo, crisis y reinvención. Valencia: Tirant Humanidades,
BOURDIEU, Pierre. Homo academicus. Tradução Ione Ribeiro Valle e Nilton Valle.
Revisão técnica Maria Tereza de Queiroz Piacentini. Florianópolis: Ed. da UFSC, 2011.
CHIZZOTTI, Antonio. História e atualidade das Ciências Humanas e Sociais. Cadernos de
História da Educação, Uberlândia, v. 15, n. 2, p. 599-613, maio/ago. 2016.
DRUCKER, Peter F. A Sociedade. Barueri: Nobel, 2001.
MILANOVIC, Branko. Capitalism alone - the future of the system that rules the world.
Cambridge: Harvard University Press, 2019.
RICARDO, David. On The Principles of Political Economy, and Taxation. The Project
Gutenberg, EBook, 31 jul. 2010. Disponível em:
http://www.gutenberg.org/files/33310/33310-h/33310-h.htm. Acesso em: 23 abr. 2020
SMITH, Adam. A riqueza das nações. Uma investigação sobre a natureza e as causas da
riqueza das nações. São Paulo: Madras Editora, 2009.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores concedem à revista todos os direitos autorais referentes aos trabalhos publicados. Os conceitos emitidos em artigos assinados são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.Todo o conteúdo da Revista e-Curriculum é aberto para acesso público, propiciando maior visibilidade, alcance e disseminação dos trabalhos publicados.