<strong>THE ENGLISH LANGUAGE BEYOND THE SCHOOL WALLS: INVADING THE DIGITAL WORLD2</strong>

Authors

  • Fátima Mariaagatini Colégio Estadual Dom Alano Marie Du Noday

Keywords:

research, writing, laptops, interaction, motivation.

Abstract

This report aims to reflect on the use of CTI in English classes, which in our case is the use of laptops. We also intend to deepen the knowledge about the forms of interaction in groups, how and when they occur and consider methods to motivate and encourage research and writing in a foreign language through themes included in the students socio-cultural environment. Besides this, analyse self- assessment to develop co-responsibility to achieve a personal or a group goal. Data collection was performed at Colégio Estadual Dom Alano Marie Du Noday, in Palmas-TO, in English classes during the first semester of 2008 and the analysis of data was interpretative. With this research, we intend teachers to use laptops not only as a simple tool but as a facilitator to build the knowledge and the development of citizenship.

Author Biography

Fátima Mariaagatini, Colégio Estadual Dom Alano Marie Du Noday

Licenciada em Letras com habilitação em Inglês e Literatura de Língua Inglesa, pelo Centro Universitário Luterano de Palmas, em 2001; Especialista na área de Educação com concentração em Metodologia do Ensino de Língua Inglesa, complementação para o Magistério Superior, pelo Instituto Brasileiro de Pós-Graduação e Extensão, em 2003; Especialista em Língua Inglesa e Metodologias de Ensino-Aprendizagem, pela Universidade Federal do Tocantins em parceria com o Conselho Britânico; participante em diversos Congressos e Seminários nacionais e internacionais destacando apresentação em mesa-redonda do projeto A Língua Inglesa para além dosmuro da escola: invadindo o mundo digital no I Seminário Web Currículo PUC-SP, promovido pelo Programa de Pós-Graduação em Educação: Currículo

Issue

Section

Relato