Solving a Brazilian Olympic problem in 3D for Augmented Reality in GeoGebra
DOI:
https://doi.org/10.23925/2237-9657.2023.v12i1p144-150Keywords:
olympic problem, GeoGebra, augmented reality, plane geometryAbstract
This paper presents the construction of a 3D Augmented Reality (AR) problem for the Brazilian Public School Math Olympiad using the GeoGebra Calculator application with the content of the circumscribed circle in the equilateral triangle that works on plane geometry.
Downloads
Metrics
References
ALVES, F. R. V. Situação didática olímpica (SDO): aplicações da teoria das situações didáticas para o ensino de Olimpíadas. Revista Contexto & Educação, v. 36, n. 113, p. 116-142, 2021.
BROUSSEAU, G. Introdução ao estudo da teoria das situações didáticas: conteúdos e métodos de ensino. Apresentação de Benedito Antônio da Silva. São Paulo: Ática, 2008.
NEVES, E. D. Caracterização e localização dos pontos notáveis do triângulo. 2013. Dissertação (Mestrado em Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional) - Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação, Universidade de São Paulo, São Carlos, 2013.
Autor. Olimpíada Internacional de Matemática: situações didáticas olímpicas no ensino de geometria plana. 2021. 160 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática) - Pró-Reitoria de Pesquisa e Pós-Graduação, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista do Instituto GeoGebra Internacional de São Paulo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Submission, processing, and publication of articles sent to the journal and registration of the DOI at Crossref is free of charge.
Authors retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their article, which is simultaneously licensed under a Creative Commons - Attribution 4.0 International license CC BY that allows others to share the article by acknowledging its authorship and initial publication by the journal.
The GeoGebra journal encourages its authors to register their work with information and communication management systems aimed at researchers, such as Academia.edu, Mendeley, ResearchGate, etc.