SCHOOL CULTURE, CONTINUING EDUCATION AND TEACHING STRATEGIES

Authors

  • Claudia Sebastiana Rosa da Silva Pontifícia Universidade Católica do Paraná
  • Evelise Maria Labatut Portilho Pontifícia Universidade Católica do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.23925/1809-3876.2018v16i3p911-933

Keywords:

Learning. School culture. Continuing Education. Elementary School.

Abstract

The purpose of this paper is to present the elements of school culture present in the education and enactment of teachers from an Elementary School institution. The research of hermeneutical phenomenological focus counted on 10 teachers involved in a continuing education program. It was noticed that the changes in school culture at this institution occur slowly, perhaps due to its current provisional status, and, furthermore, there is a gap between verbalization and pedagogical practice and lack of planning involving interactive teaching strategies. The research highlighted the importance of critical and reflective continuing education of teachers, involving the development of teaching strategies that maximize students’ learning.

Author Biographies

Claudia Sebastiana Rosa da Silva, Pontifícia Universidade Católica do Paraná

Mestre em Educação pela PUCPR. Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais pelo IBEPEX e em Psicopedagogia pela PUCPR. Professora e tutora do curso de Licenciatura em Pedagogia Uninter. Pesquisadora do GEA - Grupo de Estudos e Aprendizagem da PUCPR - Curitiba, Paraná, Brasil

Evelise Maria Labatut Portilho, Pontifícia Universidade Católica do Paraná

Doutora em Educação, Professora pesquisadora do Programa Stricto Sensu em Educação da PUCPR, Curitiba, Paraná, Brasil, Bolsista Produtividade em Pesquisa da Fundação Araucária de Apoio ao Desenvolvimento Científico e Tecnológico do Estado do Paraná

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Published

2018-10-08

Issue

Section

Artigos