<strong>ADULT NON-SCHOOL EDUCATION: IDEAS AND INITIATIVES FOR IMPROVEMENTS IN COMMUNITIES</strong>

Authors

  • Aline Abbonizio Universidade de São Paulo

Keywords:

Education and community, Dwellers’ Associations, Popular Education

Abstract

The article examines a collection of thirteen titles on non-school education of adults and improvements in communities, having identified these through a search of the CAPES Thesis Bank. Masters’ dissertations and Doctors’ theses were defended from 1999 to 2006 in Post Graduate programs in Education, Social Sciences and Social Work. The thirteen titles deal with formative experiences that are related to places of residence. These places have been called by some authors as community spaces and have as important promoters of the initiatives carried out, the dwellers’ associations, community centers, formation centers, and the Catholic Church.

Author Biography

Aline Abbonizio, Universidade de São Paulo

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação Faculdade de Educação Universidade de São Paulo. Bacharel em História pela Universidade de São Paulo (2001); Mestre em Educação pelo Programa de Pós-graduação da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (2007). Atualmente é doutoranda do Programa de Pós-graduação da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo e colaboradora do Observatório da Educação da ONG Ação Educativa. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em desenvolvimento local.

Issue

Section

Artigos