Intérêts simples et composés: une proposition d’activités basées sur un parcours d’étude et de recherche (PER)

Autores

  • Valdir Bezerra dos Santos Júnior Université Fédérale du Pernambouc – Université Anhanguera, Brésil
  • Marlene Alves Dias Université Anhanguera, Brésil

DOI:

https://doi.org/10.23925/1983-3156.2019v21i4p213-222

Palavras-chave:

Intérêts simples et composés, parcours d’étude et de recherche

Resumo

Abstract

This study aims at exposing the progress of a doctoral research project that has as objectives to develop, propose and analyze activities based on a study and research course – SRC. We bring the preliminary results of existing institutional relations between the sectors of simple and compound interests of the institutions in documents that lead education in Brazil. The analysis of the documents shows that in the initial stages of education a citizen approach is prioritized, and in higher education in technology, teaching approaches seem to be focused on professionalization.


Resumo

Este trabalho tem o propósito de expor um projeto de pesquisa de doutorado, que tem como objetivo elaborar, propor e analisar atividades baseadas num Percurso de Estudo e Pesquisa (PEP). Apresentamos os resultados preliminares das relações institucionais existentes entre o setor dos juros simples e compostos e os documentos que orientam a educação no Brasil. A análise dos documentos mostra que nas primeiras etapas da educação, é privilegiada uma abordagem cidadã desse setor e quando consideramos o ensino superior de tecnologia, a abordagem desse mesmo setor parece estar orientada para a profissionalização.

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Biografia do Autor

Valdir Bezerra dos Santos Júnior, Université Fédérale du Pernambouc – Université Anhanguera, Brésil

Université Fédérale du Pernambouc – Université Anhanguera, Brésil

Marlene Alves Dias, Université Anhanguera, Brésil

Université Anhanguera, Brésil

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Publicado

2019-06-11

Como Citar

DOS SANTOS JÚNIOR, V. B.; DIAS, M. A. Intérêts simples et composés: une proposition d’activités basées sur un parcours d’étude et de recherche (PER). Educação Matemática Pesquisa Revista do Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática, São Paulo, v. 21, n. 4, 2019. DOI: 10.23925/1983-3156.2019v21i4p213-222. Disponível em: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/article/view/42581. Acesso em: 14 nov. 2024.

Edição

Seção

Finalizada -El paradigma del cuestionamiento del mundo en la investigación y en la enseñanza - 2019