GeoGebra as a facilitating tool in solving problems involving quadratic function

Authors

  • Claudino Luís Tavares Monteiro UNICV
  • Adelino Lopes da Silva Escola Secundária de Chão Bom – Tarrafal

DOI:

https://doi.org/10.23925/2237-9657.2023.v12i1p029-042

Keywords:

Geogebra, Quadratic Function, New Technologies in Education

Abstract

The purpose of this article is to share the performance results of the “Project Strengthening the training of mathematics teachers in Portuguese-speaking countries, in a STEAM & GeoGebra logic”. The project entitled “GeoGebra as a facilitating tool in solving problems involving quadratic function” was implemented at Escola Secundária de Chão Bom, with a 10th grade class. The proposal was to work with students on problems involving quadratic functions using the educational software GeoGebra as a methodological resource to make the teaching-learning process more interactive and dynamic. The main objective of this work is to investigate the pedagogical potential of GeoGebra in teaching and learning the quadratic function.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Barbosa, E. F. (1998). Instrumentos de coleta de dados em pesquisas educacionais. Educativa, (pp. 1-5).

BOGDAM, C. R., & BIKLEN, S. K. (1994). INVESTIGAÇÃO QUALITATIVA EM EDUCAÇÃO. Porto Editora.

HENZ, C. C. (2008). O USO DAS TECNOLOGIAS NO ENSINO-APRENDIZAGEM DA MATEMÁTICA. ERECHIM.

MATHEMATCS, N. C. (2000). Princípios e Normas para a Matemática Escolar. Lisboa: ISBN:0-87353-480-8.

NEVES, C. (2018). UMA ABORDAGEM DO ESTUDO DA DERIVADA DE UMA FUNÇÃO COM APLICAÇÃO DO GEOGEBRA. Universidade Aberta.

Niehues, K. C., & Vicente, A. (2013). A Utilização do Software GeoGebra como ferramenta pedagógica no processo ensino-aprendizagem de Função Quadrática, uma alternativa metodológica. OS DESAFIOS DA ESCOLA PÚBLICA PARANAENSE NA PERSPECTIVA DO PROFESSOR PDE , 17.

Silva, J. (2015). AS NOVAS TECNOLOGIAS NO CONTEXTO ESCOLAR: UMA ABORDAGEM SOBRE APLICAÇÕES DO GEOGEBRAEM TRIGONOMETRIA. Dissertação de Mestrado, Instituto de Ciências Matemáticae de Comunicação, São Carlos.

Valente, J. A. (2005). Pesquisa, comunicação e aprendizagem com o computador. 1-18.

Yin, K. R. (2005). ESTUDO DE CASO planejamento e Métodos (3º edição ed.). BooKman.

Published

2023-06-06

How to Cite

Monteiro, C. L. T., & Silva, A. L. da. (2023). GeoGebra as a facilitating tool in solving problems involving quadratic function. Journal of the GeoGebra International Institute of São Paulo, 12(1), 029–042. https://doi.org/10.23925/2237-9657.2023.v12i1p029-042

Issue

Section

Artigos