Posibilidade de programación en GeoGebra:

primeiros pasos

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.23925/2237-9657.2024.v13i3p085-103

Palabras clave:

Linguagem de programação educaciona, GeoGebra LOGO, Educação Matemática

Resumen

Traballar cunha linguaxe de programación educativa é un dos temas de discusión ao falar de enfoques con Tecnoloxías Dixitais. Deste xeito, pretendemos presentar o que chamamos GeoGebra LOGO, unha posibilidade de traballar a programación na contorna de GeoGebra, co fin de presentar unha introdución sobre como funciona este enfoque. Traemos consideracións sobre o que entendemos que forma parte da historia deste recurso, presentamos comandos que se poden empregar na programación e achegar tres actividades, que exemplifican o que entendemos como a posibilidade de traballar con GeoGebra LOGO. Esperamos fomentar máis traballo con este recurso que "integra" dúas tecnoloxías xa consolidadas en Educación Matemática.

Palabras clave: linguaxe de programación educativa; GeoGebra LOGO; Educación Matemática.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Citas

BORBA, M. C.; SILVA, R. S. R.; GADANIDIS, G. Fases das tecnologias digitais em Educação Matemática Sala de aula e internet em movimento. Grupo Autêntica, 2020. E-book. ISBN 9788551306734. Disponível em: https://app.minhabiblioteca.com.br/#/books/9788551306734/. Acesso em: 16 jan. 2024.

BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018

BRITO, L. Penso, LOGO programo com o GeoGebra. In: XXIV ENCONTRO MATEMÁTICA NOS PRIMEIROS ANOS (PRÉ, 1.° E 2.° CICLOS), 24., 2021, Bragança (Portugal). Anais [...] 2021. p. 1-10. Disponível em: https://www.researchgate.net/publication/355980772_Penso_LOGO_programo_com_o_Geogebra. Acesso em: 13 dez. 2023

CARDOSO, G. G. Explorando conceitos algébricos com apoio do software SuperLogo. 2021. 51 f. TCC (Graduação) - Curso de Licenciatura em Matemática, Departamento de Matemática, Universidade Estadual Paulista (Unesp), Guaratinguetá, 2021.

GONÇALVES, W. V. Aprendendo algoritmos com a tartaruga do GeoGebra. 2020. Oficina ao vivo apresentada em 03/12/2020, pelo canal do Youtube "Jogos & Matemática". Disponível em: https://www.geogebra.org/m/bfhwq8ds. Acesso em: 05 abr. 2024.

GREGOLIN, V. R. LINGUAGEM LOGO: explorando conceitos matemáticos. Revista Tecnologias na Educação, Minas Gerais, v. 1, n. 8, p. 1-10, dez. 2009. Disponível em: https://tecedu.pro.br/ano-1-numero-vol-1/. Acesso em: 15 fev. 2024.

HOHENWARTER, M; FUCHS, K. Combination of dynamic geometry, algebra and calculus in the software system GeoGebra. ZDM, p.128-133, 2005.

MATHIAS, C. V. O potencial do GeoGebra como ferramenta de auxílio às habilidades de visualização. Revista do Instituto GeoGebra Internacional de São Paulo, [S. l.], v. 12, n. 2, p. 044–066, 2023. DOI: 10.23925/2237-9657.2023.v12i2p044-066. Disponível em: https://revistas.pucsp.br/index.php/IGISP/article/view/59283. Acesso em: 20 fev. 2024.

OLIVEIRA, G. P. DE; GONÇALVES, M. D. Construções em Geometria Euclidiana Plana: as perspectivas abertas por estratégias didáticas com tecnologias. Bolema: Boletim de Educação Matemática, v. 32, n. 60, p. 92–116, jan. 2018.

SOUZA, A. V. Ideia intuitiva de Limite no Ensino Médio: uma proposta com a linguagem de programação LOGO. 2024. 81 f. TCC (Graduação) - Curso de Licenciatura em Matemática, Departamento de Matemática, Universidade Estadual Paulista (Unesp), Guaratinguetá, 2024.

TANAJURA, V. D. V. Modelagem de L-sistemas do âmbito computacional do GeoGebra. 2020. 109 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2021.

VALENTE, J. A. O professor no ambiente Logo: formação e atuação. Campinas: Ed. da UNICAMP/NIED, 1996. Print.

VALENTE, J. A; VALENTE, A. B. Logo: conceitos, aplicações e projetos. São Paulo: ITAUTEC Informática, 1988.

Publicado

2024-11-18

Cómo citar

Cordelina, G., & Pavanelo, E. (2024). Posibilidade de programación en GeoGebra:: primeiros pasos. Revista Do Instituto GeoGebra Internacional De São Paulo. ISSN 2237-9657, 13(3), 085–103. https://doi.org/10.23925/2237-9657.2024.v13i3p085-103