<strong>EXTENSIÓN DE LA INNOVACIÓN DOCENTE SOBRE EL USO DE LAS TIC EN LA FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN DE LA UAB</strong>

Authors

  • Marina Tomás Faculdade de Ciências da Educação da Universidade Autonoma de Barcelona.

Keywords:

Information and Communication Technology (ICT), university educational, Innovation and Extension of the innovation.

Abstract

The improvement of teaching in the University is a need recognized by the same university community, that requires pedagogical and technical support as well as similar incentives and to the ones that enjoys the investigation. Among the aspects that need an improve, use of Information and Communication Technology (ICT) is an aspect that our group has been working about, with aids first from educational innovation (of the own university) and later from the DURSI (Department of Universities, Investigation and Systems of communication). What we want to explain in this article, is the continued process in our Faculty of an innovation “The ICT as tool of transformation of the university teaching” since was presented, passing for the development, results and implementation or extension of the innovation to the Faculty of Sciences of the Education. The satisfaction of the students, receivers of these improvements, has been collected from a semi-closed questionnaire that has been administered at the end of every four-month period, to obtain elements from the comparison of both periods, for the reconduction of the actions with the agents of change, and the elaboration of an extension plan to all the Faculty.

Author Biography

Marina Tomás, Faculdade de Ciências da Educação da Universidade Autonoma de Barcelona.

Marina Tomàs Folch, professora doctora em Filosofia e Ciências da Educação, Diretora do Departamento de Pedagogia Aplicada, titular da Universidade Autônoma de Barcelona - UAB, diretora de diversas pesquisas e estudos relacionados às mudanças nas instituições educativas, especialmente nas universidades. Determinou diversas inovações didáticas e curriculares, entre elas a Innovatic. Autora de diversos livros e numerosos artigos, capítulos de livros e comunicações em congressos de Didática e organização escolar. Página web: http://www. dewey.uab.es/innovatic Francisco Javier Gimeno Soria, Doutor em Filosofia e Letras (Pedagogia), professor titular daFacultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona – UAB, autor de diversos livros, artigos e comunicações em Educação e Docência. Miquel Angel Essomba Gelabert, professor doutor em Pedagogia pela Universidade Autonoma de Barcelona, professor do Departamento de Pedagogia Aplicada da Faculdade de Ciências da Educação – UAB. Autor de diversos trabalhos em inclusão social e educação, diversidade cultural e integração intercultural. Gemma Carreras, Licenciada en Pedagogía pela Facultad de Ciencias de la Educación UAB eProfesora del Departamento de Pedagogía Aplicada. Alejandro Villela, Licenciado en Psicología de la Educación pela Universidad Católica de Xile.

Published

2010-07-04

Issue

Section

Artigos