<strong>SPECIAL EDUCATION NEEDS, ART, EDUCATION AND INCLUSION</strong>

Authors

  • Neli Klix Freitas Universidade do Estado de Santa Catarina

Keywords:

Art and Education, Special Educational Needs, Social-Interactionism, Inclusion

Abstract

The right to regular education has made it possible for children with special educational needs to seek training in several fields of knowledge, development functions social and cognitive. In the article, special attention is given to Vygotsky’s theory and their implications for the debate on inclusion in the field of art and education, in schools and society. The article also focused the relationships that define the policies and complexity that characterize this process. Questioning concepts of beauty and pre-established values and standards and evaluation criteria, and discrimination that harm the development and learning of the abilities and independence these children.

Author Biography

Neli Klix Freitas, Universidade do Estado de Santa Catarina

Neli Klix Freitas Doutora em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Mestre em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica Do Rio Grande do Sul. Graduada em Psicologia (habilitação Psicóloga) e licenciada em Psicologia pela Universidade Católica de Pelotas – Rio Grande do Sul. Docente do Centro de Artes, da Universidade do Estado de Santa Catarina. Docente Permanente do Programa de Pós Graduação em Artes Visuais – Mestrado. Janaí de Abreu Pereira Bacharel em Artes Plásticas pela Universidade do Estado de Santa Catarina, Graduanda em Licenciatura em Artes Plásticas pela Universidade do Estado de Santa Catarina. Bolsista PIBIC/CNPQ.

Issue

Section

Artigos