<strong>EVALUATION OF PROBLEMATIZATION AS A METHOD OF ACTIVE TEACHING-LEARNING IN PRATICAL SCENERIES IN THE PHYSIOTHERAPY GRADUATION</strong>

Authors

  • Rinaldo Henrique Aguilar-da-Silva Faculdade de Medicina de Marília
  • Adeir Moreira Rocha Júnior Faculdade de Ciências Médicas e da Saúde de Juiz de Fora

Keywords:

Curriculum – Education – Physiotherapy – Problematization

Abstract

The aim of this paper is to present a qualitative evaluation of the implementation of problematization as a method of active learning in pratical sceneries in physiotherapy graduation. The problematization has been used as a strategy of teaching to the training of professionals more critical, reflective, able to work together and learn together. That were qualitatively analyzed for the instruments of assessment completed that highlight the main strengths and weaknesses of the process. It was possible to verify that the weaknesses and strengths referred to the following: a) pratical sceneries; b) supervision of student; c) reorientation of graduation and assistance. We conclude that despite the major challenges this type of education is according to National Curriculum Guidelines.

Author Biographies

Rinaldo Henrique Aguilar-da-Silva, Faculdade de Medicina de Marília

Pós-doutorando em Ensino Superior na Saúde pela Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) – Mestre e Doutor em Genética e Evolução – Especialista em Administração Universitária e Gestão Acadêmica – Membro da Comissão de Avaliação das Escolas Médicas Brasileiras (CAEM) -Docente da Faculdade de Medicina de Marília (Famema)

Adeir Moreira Rocha Júnior, Faculdade de Ciências Médicas e da Saúde de Juiz de Fora

Adeir Moreira Rocha Júnior: Mestre em Saúde pela Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) – Especialista em Fisioterapia Cardiorespiratória e Pneumofuncional - Coordenador do Curso de Fisioterapia da Faculdade de Ciências Médicas e da Saúde de Juiz de Fora – SUPREMA Colaboradores: O artigo, cujo conteúdo foi proposto e organizado por SILVA, RHA, é fruto da análise, elaboração e redação comum realizado por ele e por ROCHA JUNIOR, AM

Issue

Section

Artigos