Qualis: A1 |
Área do conhecimento: Ensino |
, Universidade Federal do Triângulo Mineiro, Brazil
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 25 No. 4 (2023): Enseignement des mathématiques aux personnes historiquement marginalisées dans le contexte scolaire - Mathematics education of historically marginalized people in the school context
“I know how to do it in practice, but I don't know how to do it in grammar”
Abstract pdf (Português (Brasil)) pdf -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 18 No. 3 (2016): Número temático: Educação Estatística - Artigos
A Escala de Atitudes em relação ao Ensino de Estatística de professores do Ensino Superior no Brasil
The Attitudes scale toward statistics teaching of higher education professors in Brazil
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 20 No. 1 (2018) - Artigos
Processos de Socialização do Professor Formador nos Cursos de Licenciatura em Matemática: o emergir da Identidade Docente
Socialization processes of the professors in Mathematics Degree courses: the emergence of a teacher identity
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 19 No. 3 (2017) - Finalizada - Currículo e Educação Matemática
O ensino de estocástica no currículo de Matemática do Ensino Fundamental no Brasil
The Stochastic Teaching in the Mathematics curriculum of Elementary School in Brazil
Abstract PDF (Português (Brasil))