Qualis: A1 |
Área do conhecimento: Ensino |
Trouche, Luc, France
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 3 (2021): DIDACTIC AND RELATED DOCUMENTARY APPROACH - DOCUMENTAL APPROACH TO TEACHING
Joining the pieces of a puzzle: dialectical perspectives and the documentational genesis in the initial formation of Mathematics teachers
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 23 No. 3 (2021): DIDACTIC AND RELATED DOCUMENTARY APPROACH - DOCUMENTAL APPROACH TO TEACHING
An analysis of academic production on documentational genesis from 2012 to 2020
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 21 No. 5 (2019) - Finalizada - LADIMA 2018 - Número especial - A Didática da Matemática, formação de professores e práticas docentes.
A construção de atividades para o ensino de sequencias numéricas: Uma análise pela lente da Abordagem Documental do Didático
The construction of activities for the teaching of numerical sequences: An analysis by the lens of the Didactic Documentary Approach
Abstract PDF (Português (Brasil))