Qualis: A1 |
Área do conhecimento: Ensino |
Balacheff, Nicolas, Directeur de recherche CNRS émérite, Equipe MeTAH, Modèles et Technologies pour l'Apprentissage Humain Laboratoire d’informatique de Grenoble Univ. Grenoble Alpes, CNRS, Grenoble INP, France
-
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Tradução de artigo ou capítulo de livro
Students' conceptions
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Tradução de artigo ou capítulo de livro
A study of students’ proving processes at the junior high- school level
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Tradução de artigo ou capítulo de livro
Mathematical argumentation, the problematic precursor of demonstration
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Educação Matemática Pesquisa Vol. 24 No. 1 (2022): Volume 24 -1-2022 - Tradução de artigo ou capítulo de livro
Devolution of a problem and construction of a conjecture, the case of the sum of the angles of a triangle
Abstract pdf (Português (Brasil))