Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Announcements
PEPG Em Educação: Psicologia da Educação
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 51 (2020)
No. 51 (2020)
Published:
2020-11-18
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
IN DEFENSE OF INCLUSIVE EDUCATION
1-10
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Piaget meeting with Cyril Burt’s intelligence test: a narrative review
André Elias Morelli Ribeiro, Leonardo Lemos de Souza
11-21
PDF (Português (Brasil))
Reflections on History of Psychology’s course in Mato Grosso do Sul
Fernanda Mongelli Honda Flores, Bianca Stephani Rodrigues, Alline Cavalheiro Sales, Flávio Henrique Nantes Edges, Rodrigo Lopes Miranda, Paulo Coelho Castelo Branco
22-30
PDF (Português (Brasil))
Conceptual Analysis of the Expression “Socioemocional” in Psychology Articles
Ariela Santana Cardoso, Thiago Gomes De Castro
31-41
PDF (Português (Brasil))
Postgraduate contributions on traffic education
Adélia Suzana Barreiro Del Sarto, Sandra Regina Gimeniz-Paschoal
42-50
PDF (Português (Brasil))
From the voice of the other: the social construction of disability in school
Andrea Soares Wuo, Daniela Leal
51-62
PDF (Português (Brasil))
Students’ voices and difficulties in mathematics at school: inclusion and psychopedagogical practice
Maria Helena Fávero, Aline de Amorim Pinto Chiesa, Maria Juliana de Freitas Carvalho Lopes
63-71
PDF (Português (Brasil))
School Learning: teacher’s challenges in their teaching activities
Júlio Ribeiro Soares, Dalcimeire Soares de Araújo, Rafaela Dalila da Costa Pinto
72-84
PDF (Português (Brasil))
Promotion and Prevention in Child Mental Health: Educational Implications
Nicole Costa Faria, Marisa Cosenza Rodrigues
85-96
PDF (Português (Brasil))
The social representations of student assistance for benefited and not benefited students
Fernanda Maria de Oliveira, Fauston Negreiros, Ludgleydson Fernandes de Araújo, Raquel Pereira Belo
97-106
PDF (Português (Brasil))
Moral Development in Cyberculture
Wagner Roberto Dias Nascimento, Ana Cristina Salviato-Silva, Betânia Alves Veiga Dell’ Agli
107-115
PDF (Português (Brasil))
Analysis of the construction of child autonomy: interactions between children and teachers in early childhood education
Adelaide Alves Dias, Maria Fabrícia de Medeiros
116-126
PDF (Português (Brasil))
Resenha
SETE AULAS DE VIGOTSKI
Itale Luciane Cericato
132-133
PDF (Português (Brasil))
Compartilhando
MAS ELE TEM LAUDO! IMPLICAÇÕES DO DECRETO 10.502/2020 NO DESMONTE DAS POLÍTICAS PÚBLICAS PARA A EDUCAÇÃO INCLUSIVA
Laurinda Ramalho de Almeida, Mitsuko Aparecida Makino Antunes, Luciana de Oliveira Rocha Magalhães, Ruzia Chaouchar dos Santos
127-131
PDF (Português (Brasil))
Qualis
Qualis:
A2
Área do conhecimento:
Educação
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Français (France)
Keywords