, Universidade Estadual do Ceará, Brazil
-
Revista e-curriculum Vol. 21 (2023): Fluxo contínuo - Artigos
The Challenges of Thinking an Counter-Hegemonic Curriculum in Country School in the Context of BNCC Implementation
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Revista e-curriculum Vol. 22 (2024): Fluxo contínuo - Edição Temática ABdC 2024: A BNC-Formação no cenário de reabertura do debate ...
“One must be attentive and strong”
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Revista e-curriculum Vol. 17 No. 1 (2019) - Artigos
CONSONANCE AND DISSONANCE AMONG TEACHERS' REFLECTION ON PRACTICAL PERIOD AND THE CURRICULUM: THE CASE OF GRADUATION IN COMPUTING UECE/UAB
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Revista e-curriculum Vol. 15 No. 4 (2017) - Dossiê Temático: "Democratização da escola em tempos de privação de direitos"
FIELD EDUCATION, SCHOOL ORGANIZATION AND CURRICULUM: A LOOK ON THE SINGULARITY OF THE BRAZILIAN FIELD
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Revista e-curriculum Vol. 20 No. 2 (2022) - Artigos
Teaching responsibilization and professionalization of the workforce
Abstract pdf (Português (Brasil)) -
Revista e-curriculum Vol. 22 (2024): Fluxo contínuo - Edição Temática ABdC 2024: A BNC-Formação no cenário de reabertura do debate ...
The Retake of the Curriculum Competences According to the BNC Proposal – Teaching Formation in Brazil
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Revista e-curriculum Vol. 16 No. 4 (2018) - Dossiê Temático: "50 ANOS DA PEDAGOGIA DO OPRIMIDO: ler a realidade e construir a esperança"
EDUCATION, CULTURAL ACTION AND AWARENESS: INDOCTRIONATION OR UNVEILING?
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Revista e-curriculum Vol. 20 No. 4 (2022) - Artigos
Identity approximations and distances between entrepreneurship and gender in the National Common Core Curriculum and teacher training
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Revista e-curriculum Vol. 20 No. 4 (2022) - Artigos
Knowledge Research and Production in Teaching Classes in Higher Education
Abstract pdf (Português (Brasil))