Long live to triangles! Dynamic models for trigonometry
Palavras-chave:
Trigonometry, explorative model, ostensive representation of mathematical objects, inductive argumentsResumo
We present a GGB-Book to assist learning and teaching situations for trigonometry. First, we justify the choice to use dynamic geometry software as an instrument to organize mathematical activity, based on a classification of dynamic models based on the “moment of the mathematical activity”. Second, we present a detailed theoretical proposal with guidelines to use it. Finally, we show some results of a practical experience with college students (age 15-16).
Downloads
Metrics
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Não há cobrança de taxas para a submissão, processamento, e publicação dos trabalhos enviados à revista e registro do DOI junto à CrossRef.
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista direito de primeira publicação do trabalho simultaneamente licenciado sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional license CC BY que permite que outros compartilhem o trabalho com um reconhecimento da autoria do mesmo e publicação inicial nessa revista.
A revista GeoGebra incentiva que seus autores cadastrem seus trabalhos em sistemas orientados à gestão de informação e comunicação de pesquisadores tais como: Academia.edu; Mendeley; ResearchGate;etc.